e-Marketing

Tylko głęboka integracja narzędzi e-marketingowych z systemami e-commerce pozwala na osiągnięcie trwałej przewagi konkurencyjnej. Dlaczego? Ponieważ już na etapie koncepcyjnych prac nad sklepem nasz zespół jest w stanie przygotować zestaw scenariuszy przyszłych działań, wykorzystywania danych oraz możliwych kampanii reklamowych, które zmaksymalizują efektywność Państwa działań marketingowych.


Jeszcze lepsze wykorzystanie potencjału systemu e-commerce


Optymalizacja kosztów zmian i dodatkowych wdrożeń pod kątem prowadzonych działań marketingowych


Osiąganie zdecydowanie lepszych efektów w pozycjonowaniu dzięki zaawansowanej integracji e-sklepu z wytycznymi optymalizacyjnym SEO


Wykorzystanie BIG DATA w tworzeniu dedykowanych ofert sprzedażowych dla swoich Klientów


marketing cp

Przykładowe problemy, które rozwiązuje integracja działań

  • Zduplikowana treść pobierana przez partnerów handlowych i porównywarki cen
  • Optymalizacja e-mail marketingu z wykorzystaniem danych transakcyjnych
  • Wykorzystanie wyszukiwarki wewnętrznej do pozycjonowania sklepu
  • Personalizacja i wzrost perswazyjności oferty dzięki wykorzystaniu danych z systemów transakcyjnych i mediów społecznościowych
  • Analiza ścieżek wielokanałowych i optymalizacja oferty pod potrzeby klienta

Etapy integracji działań

e-marketing - opticommerceDzięki integracji działań na każdym etapie tworzenia systemu e-commerce mają Państwo pewność, że końcowy produkt będzie efektywny do realizacji wszelkiego rodzaju działań reklamowych.

Analiza ścieżek wielokanałowych i optymalizacja oferty pod potrzeby klienta

Filary skutecznego sklepu internetowego - perspektywa marketingowa

Skuteczny sklep internetowy opiera się na 9 filarach, którymi są: SEO, copywriting, kampanie reklamowe (w tym kampanie rozliczane w modelu efektywnościowym oraz współpraca partnerska), media społecznościowe, kampanie AdWords (w tym remarketingowe), analityka internetowa, badania użyteczności, marketing automation (wraz z e-mailingiem) oraz proces optymalizacji konwersji.

 

Skuteczne zarządzanie każdym z tych obszarów decyduje o sukcesie lub porażce biznesu e-commerce'owego. Poniżej prezentujemy możliwe działania strategiczne w każdym z wymienionych wyżej filarów.

 

opticommerce - seo opticommerce - copywriting kampanie-marketingowe
opticommerce - social media opticommerce analityka marketingowa
opticommerce - badania użyteczności opticommerce - marketing automation opticommerce - optymalizacja internetowa

SEO (SEARCH ENGINE OPTIMIZATION)

 

Zwane także pozycjonowaniem pozwala na taką optymalizację serwisu internetowego, by jego widoczność w wynikach wyszukiwania Google przynosił trwałe efekty sprzedażowe.

 

ROLA:
Wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania TOP 3 pozwalają na przechwycenie ruchu użytkowników zainteresowanych konkretnymi produktami lub kategoriami produktów. W ramach SEO możemy wyróżnić następujące strategie:

  • Strategia TOP3 – pozycjonowane jest do 5 ogólnych fraz, związanych z tematyką produktową np.: „opony", „prezenty", „drabiny".
  • Strategia pozycjonowania szerokiego – pozycjonowanych jest nawet kilkaset fraz zawierających powyżej 3 słów, np.: „opony zimowe Pirelli".
  • Pozycjonowanie mobilne – pozycjonowanie wyników dla wyszukiwani z telefonów i innych urządzeń mobilnych
  • Pozycjonowanie video – pozycjonowanie materiałów video np.: filmów produktowych, testów produktów.

 

Dobór strategii pozycjonowania uzależniony jest od branży, specyfiki rynku, strategii konkurencji oraz pozycjonowania marki na rynku. Optymalny dobór strategii wpływa na wielkość ruchu w sklepie internetowym, co bezpośrednio przekłada się na sprzedaż.

 

COPY WRITING

 

Skuteczny opis produktowy może podnosi wskaźnik konwersji od 30% do nawet 100% (źródło: SmashingMagazine.com). Atrakcyjne, zawierające produktowe informacje teksty gwarantują większe obroty sklepowi internetowemu.

 

Dzięki szerokiemu doświadczeniu w PR, dysponujemy zespołem gotowym tworzyć teksty na każdy temat odzwierciedlające pozycjonowanie marki sklepu, wielkość asortymentu, strategię cenową oraz strategię konkurencji.

 

KAMPANIE BANEROWE

 

Realizujemy skuteczne kampanie odsłonowe (bannerowe) rozliczane w modelach CPC (koszt za kliknięcie), CPL (koszt za leada) oraz CPS (koszta za sprzedaż). Wieloletnia współpraca z mediami jest gwarantem interesujących rozwiązań reklamowych, które oferujemy naszym Klientom.

  • planujemy i kupujemy media internetowe
  • przygotowujemy kreacje reklamowe
  • mierzymy efekty kampanii
 

SOCIAL MEDIA

 

Media społecznościowe, w tym przede wszystkim Facebook pozwalają skutecznie zarządzać wartością Klientów w czasie (CLV – customer lifetime value).

  • przygotowujemy strategie marek w serwisach społecznościowych
  • monitorujemy dyskusje prowadzone o marce i aktywność konkurencji
  • realizujemy kampanie reklamowe na Facebooku
  • na bieżąco obsługujemy profile marek naszych Klientów
  • angażujemy użytkowników do wielokrotnych zakupów
 

ADWORDS

 

Kampanie AdWords pozwalają na skuteczne i szybkie dotarcie z ofertą reklamową do potencjalnych Klientów. Dzięki rozliczeniu w modelu CPC (koszt za kliknięcie) gwarantują skuteczną formę promocji w rozsądnych kosztach.

  • przygotowujemy strategie kampanii linków sponsorowanych
  • na bieżąco zarządzamy kampaniami AdWords
  • analizujemy konkurencję
  • stale mierzymy i optymalizujemy kampanie naszych Klientów
  • rekomendujemy nowe możliwości reklamowe
  • przygotowujemy kampanie remarketingowe
  • skutecznie łączymy strategie SEO i PPC w celu uzyskania jak najlepszych zwrotów z inwestycji w te formy promocji

 

ANALITYKA INTERNETOWA

 

Analityka internetowa oraz przeprowadzanie różnego rodzaju testów (A/B, multiwariancji) wskazywane jest jako jeden z najważniejszych trendów e-commerce w 2013 roku. (źródło: econsultancy.co.uk). Analityka internetowa pozwala na dokładna diagnozę naszego biznesu, słabości oraz silnych stron mogących stanowić nasza przewagę konkurencyjną.

  • Wdrażamy zaawansowane ustawienia Google Analytics
  • Definiujemy zaawansowane segmenty
  • Przygotowujemy customizowane raporty dla wybranych grup pracowników (np.: raporty dla członków zarządu)
  • Wdrażamy zaawansowane systemy analizujące zachowania użytkowników
 

BADANIA UŻYTECZNOŚCI

 

Badania na użytkownikach pozwalają na wyeliminowanie wielu błędów serwisu, które wielu grupom Klientów uniemożliwiają dokonanie zakupu (np.: niewidoczny przycisk, rozwiązanie niezgodne z konwencją) lub są na tyle irytujące, że powodują rezygnację z dokonania zakupu.

 

Dysponujemy systemami, które pozwalają na:

  • Opracowanie map cieplnych (heat maps) pokazujących, gdzie koncentruje się uwaga użytkowników
  • Opracowanie map kliknięć (click maps) pokazujących, w które elementy witryny użytkownicy klikają
  • Nagrywanie sesji użytkowników pokazujących sposób w jaki klienci radzą sobie z obsługą witryny internetowej
 

MARKETING AUTOMATION

 

Systemy klasy marketing automation pozwalają na skuteczne zarządzanie komunikacją z Klientami i potencjalnymi Klientami w czasie, uwzględniając różnorodne formy, treści oraz historię działań. Jedną z form takiej komunikacji są newslettery. Według Jupiter Research personalizowane maile wykazują 18 razy większy zwrot z inwestycji niż reklama telewizyjna.

 

 

Wdrożenie systemu marketing automation diametralnie zwiększa skuteczność wykorzystania obecnej bazy Klientów oraz pozwala skuteczniej prowadzić potencjalnych Klientów do sprzedaży.

 

OPTYMALIZACJA KONWERSJI

 

Optymalizacja konwersji to proces pozwalający z tej samej ilości ruchu „wycisnąć” większą ilość transakcji/ zakupów. Dzięki temu, bez extra wydatków na reklamę możemy zwiększyć skuteczność naszej witryny.


Optymalizacja konwersji to wypadkowa trzech istotnych sfer:

  • marketingu perswazyjnego, czyli sposobu w jaki komunikujemy się z Klientami, jakich argumentów używamy, do jakich emocji się odwołujemy.
  • Analityki internetowej
  • Użyteczności i dostępności

  • Analizujemy teksty, dane statystyczne pod katem możliwych usprawnień
  • Sprawdzamy czy strona zaprojektowana jest zgodnie z zasadami użyteczności
  • Przygotowujemy propozycje optymalizacyjne
  • Realizujemy testy i wdrażamy skuteczne rozwiązania optymalizacyjne.